ken je kwaliteiten en verstevig je positie
Het belang van een merkanalyse. Wat zeg je als merk, en klopt dat met wat mensen ervaren? Een merkanalyse legt de vinger op je positionering, uitstraling en onderscheidend vermogen. Je ontdekt of jouw merk nog lekker in het vat zit, of dat het tijd is om te filteren, bij te sturen en te verfijnen.
HET ETIKET LEZEN
hoe sta je ervoor?Een merkanalyse begint met een goede blik op je huidige merk. Wat communiceer je, welke indruk laat je achter, en sluit dat nog aan bij je missie en doelgroep? Zie het als het etiket op een bierflesje: vertelt het wat erin zit, en smaakt het naar meer? We kijken naar huisstijl, tone-of-voice, kernwaarden en klantbeleving. Zo maken we zichtbaar waar je merk krachtig is – en waar het schuim misschien wat ingezakt is.
PROEF & VERGELIJK
hoe scoor je in het schap?Een merk hoort niet stil te smaak. Daarom vergelijken we jouw merk met dat van concurrenten en trends in de markt. Waarin blink je uit? Waar smaak je zoals de rest? Door je merkcontext te analyseren, zie je sneller waar je kunt aanscherpen. Net als bij een bierproeverij leg je de verschillen bloot: aroma, kleur, body. En dat alles niet voor de sier, maar om met een scherp profiel écht op te vallen in de markt.
HELDER POSITIONEREN
b(r)ouwen met karakterNa de analyse weet je wat werkt, wat mist en waar kansen liggen. Tijd om te herpositioneren, door te ontwikkelen of juist te verstevigen wat al krachtig is. Samen b(r)ouwen we verder aan een merk dat klopt, van binnen en van buiten. Eentje met karakter, een herkenbare smaak en een verhaal dat blijft hangen. Want een goed merk verkoopt zichzelf niet alleen, het wordt herinnerd, gedeeld en vertrouwd. Dáár willen we naartoe!
enkele b(r)ouwsels die lekker smaken
Enkelelieve reacties van onze klanten